سنگ اسلب ساختمان
نوشته شده توسط : راد

سنگ اسلب یک نوع برش بزرگ از کوپ سنگ ها است که دارای ضخامت و ابعادی بزرگ تر از سنگهای رایج برای استفاده در نما، دیوار، کف و پله است. این نوع برش از سنگ انواع و مدل های مختلفی دارد و با رگه های طبیعی و زیبای خود در ابعاد بزرگ و یکپارچه جلوه بسیار زیبایی دارد. این سنگ بزرگ یک تکه به دلیل ابعاد بزرگ، فرآوری نسبتا پیچیده ای دارد و نیازمند دستگاه های برش مخصوص است و به همین دلیل قیمت آن بالا و زیبایی آن به دلیل یکپارچه بودن دو چندان است. 

از موارد کاربرد و استفاده این نوع سنگ می توان به عنوان سنگ تزئینی در دیوارها و بعنوان سنگ کف ساختمان اشاره نمود. در ارائه سنگ اسلب به بازار از هیچ رنگ مصنوعی در این سنگ استفاده نمی شود. سنگ های طبیعی با همان شکل و ظاهر خود برش داده می‌شوند و به بازار ارائه می‌گردند.

با توجه به طبیعی بودن انواع سنگ اسلب و شکل گیری این سنگ در فضایی کاملا طبیعی، بدون نیاز به هیچ‌گونه شرایط نگهداری خاصی، می توان در تمامی مکانها از آن استفاده نمود.

از طرفی تنوع رنگ و نقش در این سنگ سبب شده تا بتوان در دکوراسیون های مختلف از آن استفاده نمود.

این سنگ طبیعی دارای استحکام و قدرت بسیار بالایی می‌باشد و مقاومت بالایی در برابر فشارهای مکانیکی، شکستن، خرد شدن و دمای هوا از خود نشان می دهد.

دکوراسیون داخلی با سنگ ساب طبیعی

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای سنگ اسلب طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مربوط به آشپزخانه و حمام است. استفاده از سنگ‌های اسلب با برش‌های طبیعی راه میانبری برای دسترسی آسان به این سبک زندگی است. کاربرد سنگ اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی جدید و نوظهور نیست.

واکنش سنگ اسلب به مواد اسیدی

برخی از متخصصین نصب سنگ اسلب به این نکته اشاره می‌کنند که در مواردی شاهد واکنش سنگ اسلب با مواد با اسیدیته بالا بوده‌اند. با لمس مواد دارای اسید، در سنگ اسلب نصب شده، شاهد تغییر رنگ خواهیم بود. در صورتی که زمان برخورد ماده با سنگ بسیار به طول بینجامد، رنگ آن نقطه از سنگ کاملا دگرگون می‌شود؛ البته برخی از سنگ‌های اسلب مانند سنگ کوارتز، صابون، گرانیت، لوح و ... اثری نمی‌پذیرند. 





:: موضوعات مرتبط: سنگ اسلب ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: سنگ ساختمانی , سنگ مرمریت , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تزئینی , سنگ اسلب ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: